خرید زمین

بررسی چگونگی تعیین قیمت آپارتمان خرید

در ایران تعداد زیادی کلانشهر وجود دارد که جمعیت زیادی را در خود گنجانده است،برای مثال شهر تهران حدود 20 میلیون و شهر اصفهان حدود 5 میلیون و شهر مشهد حدود 6 میلیون جمعیت دارند.. در این شهرها سالانه واحدهای مسکونی بسیاری ساخته شده‌اند که با توجه به امکانات آنها، قیمت گذاری آنها صورت می گیرد. حال بسیاری از افراد قبل از خرید اپارتمان به بررسی قیمت آن می پردازند تا بتوانند بهترین را با توجه به بودجه خود انتخاب کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی اختصاصی قیمت آپاتمان و همچنین خرید آپارتمان بپردازیم.

به هنگام بررسی قیمت آپارتمان باید به چه فاکتورهایی توجه داشت؟

زمانی که ما به عنوان یک خریداری اقدام به بررسی آپارتمان می کنیم، باید برخی فاکتورها را مد نظر خود قرار دهیم تا به این موضوع دست پیدا کنیم که اصلا این قیمت به درستی بر روی این واحد مسکونی قرار داده شده است یا خیر. این فاکتورها عبارت اند از:

واسطه ای منصف: اگر قصد دارید با واسطه اقدام به خرید آپارتمان کنید، توجه داشته باشید که آیا واسطه ای منصف را برای خرید انتخاب کرده اید؟ این موضوع تاثیر مستقیم بر قیمت آپارتمان دارد.

سال ساخت: حتما و حتما به این موضوع توجه داشته باشید که سال ساخت سازه با قیمت آن همسو باشد. برخی از افراد سودجو خانه های چندین سال قدمت را به عنوان خانه ای تازه ساز برای فروش عرضه می کنند و قیمت بالا را به آن اختصاص می دهند.

محیط و عواملی دیگر مانند بازسازی: دو مورد ذکر شده تاثیر واضحی بر قیمت اپارتمان دارند. توجه داشته باشید که آیا محیط واقعا ارزش افزایش قیمت را دارد یا این که بازسازی تا چه اندازه بوده که قیمت بالا یا متوسط مانده است.

چگونه خانه ای مناسب با بودجه خود  بیابیم؟

زمانی که ما اقدام به بررسی قیمت سازه ها  می کنیم، سوالی که برای ما به وجود می آید این است که چگونه خانه ای را مناسب با بودجه خود بیابیم. خوشبختانه باید بگوییم که در بسیاری از ماه های سال، فروش آپارتمان  از رونق بالایی برخوردار است. همین موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی، آپارتمانی مناسب را  برای خود پیدا کنید.

خرید خانه و مزایای و معایب سرمایه گزاری در مسکن

با توجه به آنکه خرید خانه در شهرهای مختلف دستخوش مواردی نظیر استهلاک آن می‌شود، ممکن است بعضی از مشاوران این مورد را به شما پیشنهاد نکنند.

خرید ویلا و معیارهای انتخاب ویلای لوکس در شمال ایران

اگرچه ویلاهای شمال ایران اکثرا بر اساس اصول معماری استاندارد ساخنه نشده اند ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سالهای اخیر و بهینه شدن ساخت و ساز در ایران، می‌توان ویلاهای لوکس مناسبی در شمال ایران پیدا و برای خرید آنها اقدام نمود.

حال چگونه آپارتمانی متناسب با بودجه خود را بیابید؟ بهترین انتخاب، کمک گرفتن از افرادی است که در این حوزه به فعالیت پرداخته و اطلاعات مناسبی از آپارتمان های موجود  دارند. شما به عنوان مثال می توانید پیش خرید آپارتمان  را انجام دهید تا از ابتدا در سازه ای به اصطلاح صفر سکونت داشته باشید و یا به دنبال آپارتمان فروشی  که در سال های ساخت مختلف پایه گذاری شده اند باشید. به طبع ساختمان های صفر می توانند قیمتی بالاتر از چند سال ساخت ها داشته باشند. پس اگر بودجه ای انعطاف پذیر ندارید، بهتر است به سراغ ساختمان های دو سال ساخت به بالا باشید.

چه عواملی تاثیر مستقیم بر قیمت آپارتمان  دارد؟

گاهی اوقات ما با اتفاقاتی رو به رو می شویم که به یک باره باعث می شود تا اپارتمان قیمتی نجومی را از آن خود کند. به این اتفاقات، عوامل موثر بر قیمت آپارتمان  می گویند. اگر افراد خبره در حوزه خرید و فروش آپارتمان نتوانند به خوبی قیمت را کنترل کنند، به جرات می توان گفت که خرید اپارتمان  با کاهش بسیاری رو به رو خواهد شد. حال این عوامل کدام اند؟ برخی از مهم ترین ها را در این بخش مرور می کنیم.

نوسانات ارزی

زمانی که قیمت دلار تا حد زیادی بالا رود، می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آپارتمانها  داشته باشد.

کاهش تقاضا در بازار

گاهی اوقات ساختمان ها برای فروش بسیار هستند، اما این مشتری است که برای خرید دست نگهداشته و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت می شود.

استفاده از مصالح گران قیمت

معمولا ساختمان های صفر، زمانی که از مصالح گران قیمت بهره ببرند، با بالا رفتن ارز قیمت آنها نیز تغییر می کند تا بتواند هزینه مصالح را تامین کند.

خرید زمین

همیشه در هرکجای دنیا خرید زمین یکی از بهترین روش‌های سرمایه گزاری بلند مدت بشمار میرود، حال آنکه در ایران و اللخصوص در مازندران و گیلان، خرید زمین یکی از گزینه های مطمئن سرمایه گزاری برای زمین باز ها می باشد.

 

اجاره آپارتمان

با توجه به ندار بودن بسیاری از افراد و پایین بودن حق دستمزد و درآمد در اکث شهرهای ایران، خرید آپارتمان فقط یک رویاست، و اگثر افراد رو به اجاره آپارتمان می‌آورند.

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا به بررسی خرید و فروش خانه و قیمت خرید آپارتمان بپردازیم. در صورت بروز هرگونه سوال در این رابطه، می توانید با کارشناسان پست ملک در مجموعه ما ارتباط برقرار کنید.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *